Aftellen.. - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Marlies Stumpf - WaarBenJij.nu Aftellen.. - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Marlies Stumpf - WaarBenJij.nu

Aftellen..

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

21 Januari 2014 | Nederland, Hoofddorp

Het aftellen is begonnen. Over precies een week zit ik in het vliegtuig onderweg naar Johannesburg. De laatste paar weken zijn letterlijk voorbij gevlogen.
Afgelopen week heb ik nog een aantal spulletjes bij de Kruidvat e.d. gekocht die ik nodig denk te hebben daar. Natuurlijk kan je daar ook het een en ander kopen, aangezien er vlakbij een ‘Spar’ supermarkt schijnt te zijn, maar ik wil gewoon een voorraadje hebben voor de eerste paar weken dat ik daar zit.

Deze laatste week heb ik het eigenlijk nog mega druk. Nog met een aantal mensen afspreken om die nog event te zien voordat ik weg ga en de laatste dingen op school afronden. De afgelopen weken was ik met Lisa nog druk bezig om onze scriptie af te ronden en uiteindelijk in te leveren. Ook hebben we hiervan a.s. vrijdag onze posterpresentatie waarbij we ons onderzoek moeten presenteren. Ik ben toch blij als dat allemaal achter de rug is!

Dinsdag vertrekt mijn vliegtuig om 10.10 uur vanaf Schiphol naar Johannesburg. Het zal een vlucht van ongeveer 11 uur zijn, dus genoeg tijd om wat leuke filmpjes aan boord te kunnen kijken.
Aangezien ik ’s avonds rond 10 uur in Johannesburg zal aankomen, slaap ik de eerste nacht in een hotel waarna ik de volgende ochtend door iemand van Sizanani (de organisatie waar ik stage ga lopen) opgehaald zal worden naar mijn ‘werk- en slaapplek’ voor de komende 4 maanden.

Ik moet zeggen dat het nu toch wel dichtbij begint te komen. Ik vind het wel spannend, maar het is allemaal ‘leuke’ spanning. Het is wel de eerste keer dat ik voor zo’n lange tijd alleen weg ben. Gelukkig bestaan er programma’s als Facetime en is het dus makkelijk om contact met Nederland te houden. Ook scheelt het dat er nu maar 1 uur tijdsverschil is tussen Nederland en Zuid-Afrika, en als in Nederland de zomertijd in gaat is er helemaal geen tijdsverschil.

Op deze site wil ik een wekelijkse update geven hoe het er bij mij aan toe gaat en wat ik allemaal mee maak in Zuid-Afrika. Ook ben ik gewoon te bereiken via mail/whatsapp/facebook/etc. aangezien ik daar gewoon wifi heb.

Ik hoop dat jullie zullen genieten van mijn verhalen!

Heel veel liefs,
Marlies

  • 21 Januari 2014 - 13:35

    Pierre:

    Lies,

    ik zal met spanning op elke update wachten en zo zijn we toch "dichbij elkaar".

  • 21 Januari 2014 - 13:41

    Joyce:

    Lieve Liesje, Nog maar een weekje en dan ga je een spannende tijd tegemoet. We zullen zeker mailen/app-en, maar gaan je zeker volgen op 'waarbenjijnu.nl' om van wat je meemaakt te
    kunnen lezen en genieten van je verhalen!
    Via deze weg ongelooflijk veel succes met je stage en gaan je absoluut missen! Geniet ook van je tijd daar... Heel veel liefs Joyce en Eric

  • 21 Januari 2014 - 14:16

    Jacqueline:

    Zeker een drukke en spannende tijd deze weken. Hoop dat je ontvangst en eerste indrukken leuk zijn. Veel succes en plezier. Liefs, mam

  • 21 Januari 2014 - 14:20

    Anouk:

    Wauw heel stoer dat je dit gaat doen! Heel erg veel plezier, ben jaloers op je!

    Dikkekus, Anouk

  • 21 Januari 2014 - 15:26

    Sanne :

    Leuk om te lezen!! Je gaat het vast super krijgen!! Ik denk er nog iedere dag aan en mis de kinderen enorm, het zijn allemaal zulke lieverds! Geef ze maar een dikke knuff van mij. Ook leuk dat er nog meer studenten komen, genoeg mensen om plezier mee te maken. Ik denk dat Karoline al met smart op je aan het wachten is;) Geniet er van en natuurlijk veel plezier!! Xx

  • 21 Januari 2014 - 17:35

    Noortje:

    Heeeeel veel plezier op deze mooie reis. Met vele nieuwe herinneringen, verhalen en momenten! Geniet ervan! Voor je het weet zit je weer in dit kikkerlandje. We houden je op de hoogte van ons kampioenschap;)

  • 21 Januari 2014 - 18:37

    Karin:

    Heel veel plezier! Het wordt een super ervaring. Geniet er van, want het vliegt vast voorbij. Voor jou dan, voor ons duurt het vast heel lang :)
    Kus Tim en Karin

  • 26 Januari 2014 - 00:45

    Karin:

    Lieve Marlies, bij is het zover!!!
    Ik vind het leuk dat ik jou weg kan brengen
    naar het mijn zo geliefde SA!!!!
    Tot dinsdag xxxx

  • 29 Januari 2014 - 17:53

    Anita Van De Ven:

    Hee Marlies
    Jij bent de 2 de op waarbenje.nu
    waar ik de reisverslagen van ga lezen.
    Een oud collega zit ook in Afrika
    en ook zij zit op waarbenje.nu
    Stoer hoor dat je dit avontuur aangaat.
    Ik ga je zeker volgen.
    Groetjes anita( en ook van remy natuurlijk)

  • 31 Januari 2014 - 22:22

    Opa En Oma:

    Hoi Marlies,hoe bevalt het zo ver weg????We gaan je volgen hoor!!!Het is wel een groot avontuur hoor.dikke knuffel,opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 10388

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 12 Juni 2014

Stage in Afrika

Landen bezocht: