Onderweg - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Marlies Stumpf - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Marlies Stumpf - WaarBenJij.nu

Onderweg

Blijf op de hoogte en volg Marlies

29 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Bronkhorstspruit

Dit verhaal heb ik eigenlijk gisteren geschreven, maar aangezien ik nu pas internet heb op mijn laptop zet ik het er toch nog even op.

Terwijl ik dit zit te typen, zit ik in het vliegtuig onderweg naar Johannesburg. Het is nu 12.53 uur en de eerste film heb ik er al op zitten. Ik zat de film “Soof” te kijken, een heerlijke feel good film om lekker in de stemming te komen.
Doordat er een aantal vrije stoelen waren aan boord van het vliegtuig heb ik een heerlijke plek gekregen in de Economy Comfort Zone. Hier heb ik wat meer beenruimte zodat je toch wat lekkerder zit. Toch fijn dat er zo aan je gedacht wordt.

Het afscheid nemen op Schiphol verliep eigenlijk allemaal erg goed. Ik heb iedereen gedag kunnen zeggen en m’n vader was nog even mee gelopen tot aan de gate. Het begint nu pas een beetje door te dringen dat ik onderweg ben naar Zuid-Afrika voor een langere periode.

De tijd dat ik er alleen zal zitten valt best mee. In Februari (ik weet niet precies welke datum) komen er een aantal studenten van de Hogeschool Utrecht om een onderzoek te doen, dan komen Rineke en Melanie van mijn eigen school eind Maart en vervolgens komen in begin April mijn ouders een weekje langs. Erg leuke vooruitzichten allemaal dus.
Ik ben wel heel erg benieuwd hoe het allemaal zal zijn daar en hoe alles zal verlopen, maar ik heb er onwijs veel zin in. Waarschijnlijk zal de tijd voorbij vliegen, dus ik ga genieten van ieder moment.

Als we aankomen in Johannesburg zal het rond 10 uur ’s avonds zijn (lokale tijd, dus een uurtje vroeger in Nederland) en dan zal dit bericht ook pas geplaatst worden.
Ik slaap vanavond dan eerst een nachtje in een hotel waarna ik morgenochtend opgehaald wordt door iemand van Sizanani.
Uiteraard zijn er op Schiphol al een aantal foto’s gemaakt dus deze zal ik later online zetten. Ik verwacht dat er nog véél meer foto’s zullen komen.

Ik ga zo maar weer een filmpje kijken, dan gaat de tijd wat sneller voorbij aangezien ik nog een uur of 8 onderweg ben.
Zodra ik aangekomen ben op Sizanani zal ik mijn volgende bericht plaatsen.

Nou ondertussen ben ik nu dus op Sizanani. Het was ongeveer een uurtje rijden vanaf het hotel waar ik vannacht geslapen heb, maar ik ben goed aangekomen.
Er zitten hier al 2 meiden, één uit Duitsland en één uit Hongarije. Ze zijn echt super aardig en laten mij alles zien.
De eerste twee weken zullen voornamelijk wennen zijn. Ik zal iedereen moeten leren kennen en voornamelijk de kinderen.
Wel heb ik net al even een rondleiding gehad en heb ik alle kinderen gezien.

Straks gaan we even met z'n 3en richting de supermarkt om even wat eten en drinken in huis te halen.
Ik weet niet precies wanneer ik mijn volgende verhaal zal typen, maar dat merken jullie vanzelf wel!

Liefs,
Marlies

  • 29 Januari 2014 - 15:57

    Denise:

    Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen. Heel veel plezier en hoop dat je er snel thuis voelt. Dikke kus van ons drietjes

  • 29 Januari 2014 - 16:17

    Arno:

    Die Marlies zit gewoon in Zuid Afrika! Da's pas leipe shit. Mooi daar! Je gaat een stage doen begrijp ik? Wat precies?


  • 29 Januari 2014 - 16:17

    Arno:

    Die Marlies zit gewoon in Zuid Afrika! Da's pas leipe shit. Mooi daar! Je gaat een stage doen begrijp ik? Wat precies?


  • 29 Januari 2014 - 17:03

    Opa En Oma:

    Marlies ,we zullen je volgen hoor!!!Hopelijk zal je het naar je zin hebben,al moet er ook gewerkt worden he????Geniet er maar van.Dikke knuffel,opa en oma


  • 29 Januari 2014 - 19:59

    Papa:

    Fijn dat je een goede vlucht hebt gehad. Toch maar goed dat we voor KLM gekozen hebben!!
    Welkom op Sizanani is je dus goed bevallen en al snel nieuwe contacten gelegd. Zo ken ik je weer!
    Veel succes met de verdere kennismaking daar.
    XXX

  • 30 Januari 2014 - 21:31

    Maddy Volkert:

    Leuk om je zo te volgen, Marlies! Ook zo grappig dat ik nu jouw kant lees, want van je moeder had ik natuurlijk ook al over het vertrek gehoord...haha....en het komende bezoek in april.
    Lieverd, geniet van alles en tot je volgende berichten, ik blijf je volgen! Liefs, Maddy

  • 31 Januari 2014 - 15:29

    Ed Rijnshoeven:

    Hoi Marlies, leuk verhaal blijf lekker schrijven. Erg leuk om je te volgen maak er een leuke tijd van leg zoveel mogelijk vast op de foto's ook leuk voor later groetjes ven vermaak je
    Dikke knuffel Ed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 10387

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 12 Juni 2014

Stage in Afrika

Landen bezocht: