Begin van het weekend - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Marlies Stumpf - WaarBenJij.nu Begin van het weekend - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Marlies Stumpf - WaarBenJij.nu

Begin van het weekend

Blijf op de hoogte en volg Marlies

22 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Bronkhorstspruit

Alweer zit er een week op. De tijd gaat nu toch echt wel snel. Volgend weekend is het alweer maart!
Ik ben nu al in een ritme dat ik iedere dag weet welke kinderen ik zie, en zij weten ook dat ze therapie hebben dus komen ze vaak vanzelf (als dit mogelijk is) al naar mij toe om te oefenen. Dit is uiteraard erg leuk om te zien.

Gister was weer een dag zoals alle anderen. Ik heb goed kunnen oefenen met de kinderen en je ziet zeker al vooruitgang. Wel heeft het gisteren twee keer keihard geregend, dat was natuurlijk wat minder leuk als je tussendoor naar een andere unit moet om een kind op te halen. Kortom, zeiknat!

Eigenlijk was het plan dat we vandaag met Marthe naar een Afrikaanse markt zouden gaan. Het enige is dat wij hier nog geen ‘eigen’ auto hebben. Deze willen we wel binnenkort gaan huren. Nu had Marthe het idee om een busje van Sizanani te lenen zodat we met alle meiden naar deze markt konden gaan en ook nog wat van de omgeving konden zien. Hier keken we allemaal erg naar uit, maar helaas mocht het niet baten. Uiteindelijk hebben we van de hoogste baas geen akkoord gekregen om met die auto op stap te gaan. Helaas gaat dit feestje dus niet door vandaag. Wel gaan we maandagochtend de car rental bellen om wat informatie te winnen qua prijs etc. voor het huren van onze eigen auto zodat we toch in het weekend wat leuke dingen kunnen ondernemen.

Gisteravond liep ook iets anders dan gepland. Eigenlijk hadden we geen plannen en zouden we gewoon thuis eten. Na werktijd kwam Marthe bij ons nog even een drankje drinken waarna haar vriend ook nog even kwam buurten. Toen werd er een balletje opgegooid door hem om naar de ‘Oceanbasket’ te gaan. Dit is een visrestaurant in Bronkhorstspruit, op 5 minuten rijden hier vandaan. Hier gingen we uiteindelijk naartoe.
We hebben er allemaal onwijs lekker gegeten. Ze hadden uiteraard veel visgerechten en ook sushi! Aangezien ik een grote liefhebber van sushi ben (en Marthe ook) gingen wij aan de sushi. Ik heb mijn vingers erbij op gegeten. Het was zo lekker. Zeker een goed restaurant om te onthouden en we gaan hier met de meiden vast nog vaker eten. Het was ook totaal niet duur. We waren met 7 man, hadden allemaal echt heel veel eten en in totaal 4 flessen wijn. Uiteindelijk moesten we (omgerekend) 10 euro p.p. betalen. Dat is toch geen geld?!
Pap en mam, hier gaan we dus zeker eten als jullie er zijn in April!!!!

Toen we thuis kwamen waren we nog niet heel moe en deden we hier nog een drankje. Uiteindelijk kwam het zo ver dat de karaoke dvd’s van de plank werden gehaald en voor we het wisten stonden we hier, voor de tv met een afstandsbediening in onze hand, karaoke te zingen. Nouja zingen, het was meer schreeuwen. Uiteindelijk hebben we een super leuke avond gehad.

Nu dat we vandaag dus niet naar de markt gaan, blijven we lekker thuis. Het is ook niet erg zonnig dus ook geen weer om buiten te zitten. Ik denk dat ik vanmiddag nog even wat foto’s van de omgeving hier op Sianani ga maken en wellicht dat we nog wat jongens meenemen om even te voetballen of iets dergelijks.

Ik blijf het leuk vinden dat ik van zo veel mensen hoor dat ze mijn verhalen lezen en dat mensen ook reacties eronder schrijven. Dit doet mij erg goed! Uiteraard mis ik iedereen super erg, maar hier heb ik het ook naar mijn zin. De tijd gaat nu voorbij vliegen, dus voor ik het weet ben ik alweer thuis!

Tot het volgende verhaal!

Liefs,
Marlies

  • 22 Februari 2014 - 10:54

    Noortje:

    Hey Marlies

    Eindelijk een reactie van mij , wat ontzettend leuk om elke keer je reisverslagen te lezen
    wat een geweldige ervaring om daar te zijn .
    je schrijft de tijd vliegt voorbij , dus ga dubbel genieten
    Wij zijn vorige week terug gekomen van de ski vakantie en wij zijn ook weer een ervaring rijker
    Als je in de lift stapt is het toch handig om goed de borden te lezen, we vonden het ook al erg rustig
    Boven aangekomen was het hel , storm , sneeuw en hand voor oog kunnen zien , zag links een groot geel bord met een aanduiding dat er vier jongen mensen waren omgekomen , ik dacht op dat moment daar komt ook een oude vrouw bij te staan,
    We hebben de afdaling gered en kunnen er nu om lachen
    Nou marlies ik kijk weer uit naar je volgende verslag , geniet van je vrije weekend
    Dikke kuzzz

  • 22 Februari 2014 - 11:43

    Oma Meke:

    Lieve Marlies,

    Papa is vandaag bij mij en nu kan ik jouw verslagen ook een beetje volgen. Gaat alles goed met je?

    Met mij is het ook goed. Hartelijke groeten en veel liefs van Oma xxx.

  • 23 Februari 2014 - 11:31

    Cindy:

    Hai Marlies
    Wat ontzettend leuk om zo je stage te kunnen volgen. Ik geniet van je verhalen!
    Zou bijna zin hebben om zelf een kijkje te komen nemen :-).
    Groetjes Cindy

  • 23 Februari 2014 - 15:44

    Karin:

    Hoi Marlies, wat fijn dat je het naar je zin hebt! Leuk om je ervaringen te lezen.
    Ik hoop dat je nog veel met ons deelt want het is leuk om je zo te volgen.
    Nog heel veel plezier daar, dikke kus XXX

  • 23 Februari 2014 - 19:55

    Opa En Oma:

    Lieve Marlies,Al weer een week om,ja de tijd gaat hard he????Nu we vinden het fijn dat je het zo naar je zin hebt.Als het tegen was gevallen,was het een lange tijd.Nog een maandje ,en dan zijn je ouders al weer bij je.Wat zal je ze veel kunnen laten zien.Jammer dat je niet bij Colin kan zijn ,als hij jarig is,maar je zal wel Skype he ????Dikke knuffel,opa en oma xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 10391

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 12 Juni 2014

Stage in Afrika

Landen bezocht: