Regenachtig - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Marlies Stumpf - WaarBenJij.nu Regenachtig - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Marlies Stumpf - WaarBenJij.nu

Regenachtig

Blijf op de hoogte en volg Marlies

04 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Bronkhorstspruit

Deze week is de voorspelling voor hier niet echt top. Het regent tot nu toe iedere dag en tussendoor is het soms even een paar minuten droog voordat het weer met bakken uit de hemel komt. Geen weer om dus lekker van het zonnetje te genieten.

Afgelopen weekend zijn we er lekker op uit geweest met onze auto. Zaterdag gingen we naar de grote shopping mall in Pretoria genaamd Menlyn. Nou, ik keek mijn ogen uit hoe groot deze mall was. En dat in een stad als Pretoria. Echt ongelofelijk. Je kon er makkelijk in verdwalen. Uiteindelijk ben ik wel leuk geslaagd met het één en ander dus een geslaagde dag.

Afgelopen zondag zijn we naar het Apartheid Museum in Johannesburg geweest. Johannesburg is iets langer dan een uurtje rijden hier vandaan, maar ik ben blij dat we toch geweest zijn. Wat een indrukwekkend museum is het! Je krijgt een heel goed beeld hoe alles vroeger ging tussen de donkere en de blanken. Er is in het museum mega veel tekst wat je kan lezen, maar op een gegeven moment kon ik mijn concentratie daar niet meer bij houden en ben ik de foto’s en de filmpjes gaan kijken die in het museum hingen. Ook daar kan je heel veel informatie uit halen hoe de mensen zich in die tijd voelden. Ook heb ik aan het einde een mooi boek van het museum gekocht zodat ik dat later nog eens even kan doorbladeren. Ook dit was weer een geslaagde middag.
Na afloop van het museum had ik het idee om weer bij de Ocean Basket te gaan eten en gelukkig stemde iedereen hier mee in. Ik heb dus weer heerlijk genoten van een bord vol met sushi!! Mijn avond kon niet meer stuk.

Nu dat we de auto hebben zijn we soms al wat plannetjes aan het maken om activiteiten te ondernemen in het weekend. Voor komend weekend hebben we namelijk het idee om een Soweto Biking Tour te doen. Hierbij ga je fietsend door de township Soweto zodat je ook beelden kunt zien die je normaal vanuit een auto niet kunt zien. Ik ben heel erg benieuwd. Nu maar hopen dat het dan zaterdag niet regent, anders zullen we het moeten verplaatsen.

Over 3 weken komen de twee andere meiden van mijn school alweer hier aan. Wat vliegt de tijd toch voorbij. Gister heb ik met Rieneke (van mijn opleiding) even gesproken via Skype, omdat zij het één en ander wilde weten over hier. Ook hebben we gesproken over het Kruger Park. Dit uitstapje ga ik met hun maken en we wilden alvast even een datum prikken zodat zij dit vanuit Nederland kunnen boeken (aangezien het internet hier niet zo heel sterk is). Ze was hier erg enthousiast over. We hebben het nu in de planning staan om dit in het eerste weekend van mei te doen. Op deze manier is het voor ons een soort van afsluiting van deze geweldige periode. Ik kijk er ook nu al naar uit om daar naartoe te gaan. Je hoort er zulke mooie verhalen over.

Op dit moment heb ik nogal wat tijd tussen mijn therapiemomenten. De eerste jongen die ik behandel heb ik altijd van 8:30 tot 9:00 uur en de eerstvolgende heb ik pas weer om 12:00 uur. Op zich wel even fijn dat ik tijd heb om aan mijn opdrachten te werken, of zoals nu weer even een nieuw verslag te schrijven.

Ik heb het idee dat het weer in Nederland op dit moment beter is dan hier in Zuid-Afrika. Hopelijk gaat volgende week het zonnetje weer een beetje schijnen want nu heb ik het soms gewoon koud! Zo maar weer even een kopje thee zetten.

Tot het volgende verslag!

Liefs,
Marlies

  • 04 Maart 2014 - 10:33

    Papa:

    Mooi dat je de tijd daar lekker kan verdelen tussen werk en cultuur. Dat is dan dubbel genieten.
    De auto blijkt dus een goed idee. Verstandig hoor. Zolang je maar goed uitkijkt waar je naar toe gaat en of het wel veilig is.
    XXX !!!

  • 04 Maart 2014 - 12:49

    Fendy:

    Klinkt super! Leuk dat jullie nu ook echt uitstapjes kunnen maken! Geniet ervan! Xxx

  • 04 Maart 2014 - 12:50

    Fendy:

    Klinkt super! Leuk dat jullie nu ook echt uitstapjes kunnen maken! Geniet ervan! Xxx

  • 04 Maart 2014 - 17:45

    Noortje:

    Hey Marlies
    Wat geweldig dat jullie een auto konden huren, ben je veel mobieler om wat van de omgeving te zien
    Wij gaan vanavond met je ouders naar de film, 12 years a slave, zal best wel indruk wekkend zijn , heeft veel oscars gewonnen .
    Nou veel plezier en hopelijk gaat het weer een beetje opknappen
    Groet van hier xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 10389

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 12 Juni 2014

Stage in Afrika

Landen bezocht: