Weer weekend - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Marlies Stumpf - WaarBenJij.nu Weer weekend - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Marlies Stumpf - WaarBenJij.nu

Weer weekend

Blijf op de hoogte en volg Marlies

07 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Bronkhorstspruit

Het is alweer zover. Het weekend is weer aangebroken. Het is weer een drukke maar nuttige week geweest. Nu is het weer tijd voor ontspanning.

De afgelopen week ben ik gewoon weer bezig geweest met het geven van mijn therapie. Er zijn wat strubbelingen rondom de andere therapieën die hier gegeven worden, aangezien er afgelopen week een kindje is overleden. Als dat gebeurd zijn de childcare workers in rouw en doen ze eigenlijk niks anders dan de kinderen eten geven en naar bed brengen. Het geven van andere therapieën zit er dan dus niet in. Ze geloven er dan ook in dat als je niet rouwt, dat je dan gestraft zal worden met de dood van een ander kind. Daarom houden ze zich wel echt aan deze ‘regel’. Waarschijnlijk zal de begrafenis a.s. dinsdag of woensdag zijn. Ook wij zullen hier naartoe gaan. Voornamelijk uit respect tegenover de familie, maar ook een beetje zodat wij kunnen zien hoe zo’n begrafenis eraan toe gaat. Best een beetje spannend dus.

Met het geven van mijn therapie gaat het eigenlijk heel erg goed. Ik zie al zeker vooruitgang bij de kinderen en dit is leuk voor zowel mij als voor hunzelf. De meesten zijn ook mega trots als ze weer iets nieuws hebben bereikt qua het volhouden van oefeningen of het doen van een nieuwe oefening.
Tuurlijk blijft het nog steeds lastig om de therapie te geven zoals deze in Nederland gegeven wordt. Eigenlijk is dit bijna geen doen. Daarom moet je inspiratie blijven hebben om ze een zo goed mogelijke therapie te geven wat voor de kinderen van belang is. Nogmaals, ik heb het mega naar mijn zin met deze lieve kinderen.

Vanavond gaat de Duitse jongen die hier zit (hij gaat komende woensdag alweer weg en is hier dan 2 weken geweest) met een aantal van de jongens naar de bioscoop in Pretoria. Ik ga samen met Mirte en Nicky mee om de jongens te brengen (past natuurlijk niet allemaal in 1 auto inclusief rolstoelen) en wij gaan dan nog even lekker rond wandelen in de mall en een lekker hapje eten.

Morgen was eigenlijk het plan om een fiets tour in Soweto te maken, alleen hebben we hier helaas nog niks van gehoord. Als dat niet door gaat gaan we sowieso even naar een Afrikaanse markt in Johannesburg. Daar heb ik al onwijs veel zin in want het schijnt dat je daar hele leuke souvenirtjes kunt kopen. We zullen het zien.
Zondag denk ik even een rustig dagje. We hebben nog niks in de planning dus we zien het wel. Hopelijk schijnt het zonnetje ook weer een beetje zodat we even lekker buiten kunnen zitten.

Ik blijf zeggen dat de weken nu voorbij vliegen. Over 2 weken ga ik met het Hongaarse meisje een weekend naar Drakensberg. Dat is een heel mooi natuurgebied wat ongeveer op 6 uur rijden hier vandaag ligt. Dat weekend hebben we de vrijdag vrij aangezien het goede vrijdag is. We hebben vandaag een leuke Bed & Breakfast daar geboekt zodat we in ieder geval een onderkomen hebben. Ik ben heel benieuwd, maar jullie zullen de foto’s wel zien verschijnen op facebook.

Fijn weekend allemaal!

Liefs,
Marlies

  • 07 Maart 2014 - 16:35

    Martine:

    Wat schrijf je toch leuk!! Fijn dat je het zo naar je zin hebt!!
    Geniet er van lieve Lies!
    Xxx

  • 08 Maart 2014 - 11:55

    Papa:

    Zo maak je toch al veel meer mee dan alleen werken aan je stage!!
    Het zijn toch allemaal mooie ervaringen die je in relatief korte tijd meemaakt.
    Doe voorzichtig en geniet van elke dag. Nog eventjes en wij landen op Johannesburg en dan gaan we samen een leuke week beleven.
    XXX

  • 08 Maart 2014 - 17:03

    Opa En Oma Niehot:

    lieve marlies,
    Allereerst gefeliciteerd met de verjaardag van Colin.Hij vind het wel moeilijk dat je er niet bij kan zijn.Nu je hebt hem wel gefeliciteerd ,en dat is toch ook leuk.Nu je leeft in een andere wereld he??//Maar het is in ieder geval niet saai he !!!!!Nog even en dan zie je ,je ouders weer,dat zal wel even een flinke afleiding zijn.De tijd gaat toch heel snel,als je zo veel meemaakt.Geniet er van hoor.Dikke knuffel,opa en oma Niehot.xxxxx

  • 11 Maart 2014 - 12:30

    Jeanine Van Duurling:

    Sorry lieske! Heb je verwaarloosd ! Maar wij zijn nu op vakantie
    In Argentinië en zitten nu op vliegveld om naar Montevideo te vliegen!
    Veel te vroeg, dus mooi tijd om bij te lezen!
    Het overlijden van 1 van de kinderen is denk ik heel heftig geweest,
    Toch? Sterkte tijdens de begrafenis.
    Ik ben gaan fietsen in t township Alexandra, met Geoffrey !
    Was zeer de moeite waard, vraag aan mama even of ze op de slipsite nr zijn gegevens
    zoekt, die doet veel zaken met KLM-ers dus die zal neem ik aan wel reageren.
    Veel plezier op de Drakensbergen !
    Tot n volgend berichtje! Liefs nine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 10395

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 12 Juni 2014

Stage in Afrika

Landen bezocht: