Afscheid Timea - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Marlies Stumpf - WaarBenJij.nu Afscheid Timea - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Marlies Stumpf - WaarBenJij.nu

Afscheid Timea

Blijf op de hoogte en volg Marlies

20 April 2014 | Zuid-Afrika, Bronkhorstspruit

Deze week was een week waarin voor het eerst iemand uit ons huis weer terug ging naar haar eigen huis. Het ging deze keer om Timea. Zij ging afgelopen vrijdag weer terug naar Hongarije.
Ze heeft hier uiteindelijk 3 maanden gezeten. Ook voor haar zijn deze maanden voorbij gevlogen. Uiteraard keek ze er wel weer naar uit om naar huis te gaan om dan haar man en familie weer te zien, maar toch vond ze het niet leuk om weg te gaan van ons allemaal.

Woensdagavond zijn we met z’n allen uiteten geweest bij de Oceanbasket en hadden we geregeld dat het personeel sterretjes in haar toetje zouden doen en uiteindelijk gingen ze ook nog voor haar zingen. Het was dus een geslaagde avond onder het genot van een heerlijke portie sushi.

Op vrijdag was er een verrassing voor haar. We hadden geregeld dat we een afscheid zouden doen waarbij ook een aantal kinderen en childcare workers aanwezig zouden zijn. Twee childcare workers hielden een kort praatje en er werd ook een cadeautje overhandigd wat door kinderen uit haar therapie groep gemaakt was.
Toen Timea eenmaal begon te huilen, moesten wij ook allemaal huilen. Het was een groot jankfestijn. We gaan haar allemaal heel erg missen. We hebben beloofd dat we haar op de hoogte houden van alle vorderingen die hier plaatsvinden en uiteraard hopen we haar nog een keer te zien als we allemaal weer in ons eigen landje zijn.

Voor de rest in het huis schiet het nu ook al op. Voor mijzelf is het nog maar 5,5 week. Het eerste weekend van mei ga ik met 2 meiden nog een weekend naar het Kruger Park om hopelijk daar nog een mooie safari mee te maken.

Afgelopen vrijdag is hier ook een vriendin van Nicky aangekomen die zelf voor een half jaar in Kaapstad studeert. Ook zij had een lang weekend vrij in verband met Pasen en dus was haar idee om een paar dagen naar ons toe te komen.
Gisteren zijn we met een aantal meiden naar ‘Cradle of human kind’ geweest. Dit is een expositie over bepaalde vondsten van mensen van zo veel honderd jaar geleden. Het was wel interessant om allemaal te zien, maar toch vond ik dan het Apartheidsmuseum meer interessant. Nadat we klaar waren bij de expositie zijn we naar Johannesburg gereden om weer naar de mall en de Afrikaanse markt te gaan. Best een leuk dagje gehad dus.

Vandaag hebben we eigenlijk een heel rustig dagje gehad. We hebben wel een paasbrunch gedaan vandaag en vanavond hebben we het plan om lekker een braai te houden. Dit ook omdat Mirte vandaag jarig is.
Aangezien we morgen ook nog vrij zijn gaan we waarschijnlijk weer even naar de mall in Menlyn. Dit ook voor het vriendinnetje van Nicky zodat zij wat van onze omgeving kan zien. Dinsdagmiddag vliegt zij weer terug naar Kaapstad.

Ik probeer trouwens nog steeds foto’s van de safari met mijn ouders te uploaden op Facebook, maar het internet is daar niet zo snel voor. Ik blijf iedere dag weer proberen zodat jullie in ieder geval een paar foto’s kunnen zien van het prachtige wat wij in het echt hebben gezien.

Tot het volgende verhaal!
Liefs,
Marlies

• 20 April 2014 - 16:14

Opa En Oma Niehot:

lieve Marlies,Alle tranen weer gedroogd????Ja afscheid nemen is nooit leuk,jullie hechten toch aan elkaar.Nu voor jou gaat het ook opschieten he??/Wat zal je het straks missen he !!!!!Maar thuis zal je het ook wel weer naar je zin hebben.Ook daar kijken mensen uit naar je terug komst.Lekker weer een paar vrije dagen,dan is de week zo weer om.Blijf genieten,en we leven met je mee hoor.Dikke knuffel,en de groetjes aan de andere meisjes.Heel veel groetjes,opa en oma Niehot