Aan de slag! - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Marlies Stumpf - WaarBenJij.nu Aan de slag! - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Marlies Stumpf - WaarBenJij.nu

Aan de slag!

Blijf op de hoogte en volg Marlies

18 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Bronkhorstspruit

Vandaag is eigenlijk de eerste dag geweest dat ik de kinderen therapie heb gegeven aan de hand van mijn eigen schema. Uiteraard heb ik het een en ander om moeten gooien, maar ik heb wel iedereen gezien die ik vandaag had ingepland.

Ik merk ook steeds meer dat de kinderen mij herkennen en dat ze het leuk vinden om met me mee te gaan voor therapie. Het is fijn om ze op deze manier te stimuleren. Wat ze ook heel fijn vinden is als je ze de hemel in prijst op het moment dat ze iets goed doen. Ook dan worden ze helemaal vrolijk.

De andere therapieën zijn deze week helaas nog niet gestart. Dit betekend voor mij wel dat ik meer tijd heb om de kinderen te zien, alleen ik ben wel heel benieuwd hoe het er in de andere therapieën aan toe gaat.
Ook vroeg Marthe mij om zo nu en dan bij deze momenten aanwezig te zijn zodat ik eventuele tips en input kan geven voor de child care workers.

Ook heb ik een opdracht wat onder mijn stage valt wat ‘Werkplekbezoek’ heet. Hierbij moet ik vooral de werkplek hier op Sizanani observeren en kijken naar de werknemers. Hoe zij precies hun werk doen. Aan mij is dan de taak om vooral naar hun houding te kijken en ook hier eventuele tips over te geven.
Met Marthe heb ik besproken dat ik de taken van de child care workers (het in en uit bed halen, het in en uit de rolstoel halen, het baden, etc.) een aantal keer ga observeren en uiteindelijk een kleine workshop ga geven om uit te leggen wat nou de beste manier is van het tillen van een kind. Op deze manier zullen ze meer over hun eigen houding nadenken en zorgen dat ze zelf geen lichamelijke klachten krijgen.

Vanmiddag zijn we weer met een aantal jongens van hier naar de kerk geweest. Als ze hierheen gaan zijn ze ook helemaal enthousiast. Het was toch weer een feestje om met ze weg te gaan. Al neemt het wel veel tijd in beslag aangezien je eerst alle jongens in de auto moet tillen (of in ieder geval moet helpen in de auto te komen), dan naar de kerk, bij de kerk weer iedereen één voor één eruit halen, en dit moet ook weer gebeuren natuurlijk als we terug zijn. Al met al zijn we zo’n 2 uur bezig met dit alles. Maar omdat je kunt zien dat de kinderen het naar hun zin hebben, doe je het graag.

Verder gaat eigenlijk alles prima. Ook met alle meiden hier in huis is het nog steeds een dolle boel. We hebben veel lol samen. Het is wel fijn dat we allemaal wat beter weten wat we nu op een dag moeten doen, zodat we niet lopen te zoeken naar werk.
Ook hebben we als ‘ritueel’ dat we iedere avond ‘The Vampire Diaries’ kijken met z’n allen. We zijn bij seizoen 1 begonnen en zijn nu, twee weken later, al bezig met seizoen 2 (kun je nagaan dat seizoen 1 bestond uit 22 afleveringen). Bij deze wil ik even de credits aan Mirte geven voor het hebben van alle afleveringen op haar laptop! Hebben we toch iedere avond wat leuks om te kijken.

Nou aangezien we zo ook weer een paar afleveringen gaan kijken ga ik nu weer stoppen.
Tot mijn volgende verhaal!

Liefs,
Marlies

  • 18 Februari 2014 - 21:26

    Opa En Oma:

    Hallo Marlies,
    Fijn dat alles zo goed gaat,en je ook de tijd hebt om nog wat te genieten,met het clubje waar je mee samen woont.Ja als de kinderen plezier hebben,en jullie ze wat aan kunnen leren,dan is het voor beide kanten,genieten.Vertil je zelf niet,met al dat getil,in en uit de auto.Nu je gewent bent,gaat alles ook weer wat soepeler.Heel veel groetjes,opa en oma xxxx

  • 19 Februari 2014 - 11:20

    Jeanine Van Duurling:

    Marlies, wat vliegt de tijd, eindelijk ben je mogen beginnen aan je echte opdracht, het moet heel fijn zijn om te merken dat je echt een verschil kunt maken voor deze kinderen maar ook voor de andere child care werkers. Blijf zeker verslag doen, want zo krijgen we een goed idee van hoe t je daar vergaat. En ben je in gedachten een stuk dichterbij !
    We blijven je volgen, hoor ! Liefs uit zutendaal, Jeanine en Chris

  • 19 Februari 2014 - 17:06

    Mary :

    Hoi Marlies,

    Leuk hoor om alles op deze wijze te volgen en wat is het leuk om te lezen dat het ook goed gaat met je! Blijf vooral genieten van deze stage reis en wij blijven je volgen!

    Lfs Uit Hoofddorp, Ge en Mary,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 10407

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 12 Juni 2014

Stage in Afrika

Landen bezocht: