Geweldige week - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Marlies Stumpf - WaarBenJij.nu Geweldige week - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Marlies Stumpf - WaarBenJij.nu

Geweldige week

Blijf op de hoogte en volg Marlies

13 April 2014 | Zuid-Afrika, Bronkhorstspruit

Afgelopen week waren mijn ouders hier op bezoek in Zuid-Afrika. Vandaag zijn ze terug gereden naar Johannesburg om vervolgens morgenavond weer naar Nederland te vliegen. Het was een super week dus bij deze een verslag van deze fantastische belvingen.

Maandagochtend vlogen ze naar Johannesburg waarna ze ongeveer rond half 10 ’s avonds aankwamen op de airport. Ze hadden een overnachting in een hotel en dinsdagochtend reden ze met hun huurauto richting Bronkhorstspruit zodat ik ze eindelijk weer kon zien. Toen ik ze weer zag was ik zo blij! Ondanks dat ik hier 9 weken zat (op dat moment) miste ik ze uiteraard heel erg en ik vond het fijn om ze weer even lekker te knuffelen. Nadat ik hun B&B even had gezien, reden ze achter mij aan naar Sizanani zodat ik hun kon laten zien waar ik nou eigenlijk woon en werk deze paar maanden.
Ze vonden het allemaal heel indrukwekkend om te zien, vooral de kinderen waaraan ik therapie geef. Uiteraard had ik ze al het één en ander verteld via Whatsapp of FaceTime, maar het blijft altijd anders als je zoiets met je eigen ogen kunt meemaken.

Woensdagochtend hebben ze meegekeken met een paar therapie momenten die ik had met wat kinderen. Ook dit vonden ze heel leuk om te zien. Ze vonden het vooral leuk om te zien dat de kinderen in die paar weken al zo vooruit waren gegaan. Rond het middaguur reden we met z’n 3en naar Pretoria om vervolgens daar even lekker te lunchen en wat winkeltjes af te struinen. Toch even wat quality time met elkaar.

Donderdagochtend begon het hele avontuur. We hadden 3 dagen safari op de planning staan op ongeveer 3 uur rijden hier vandaan. We vertrokken rond kwart over 8 ’s ochtends zodat we optijd bij de lodge waren.
Alles zag er prachtig uit. De natuur, de lodge zelf, ik had er even geen woorden voor. Het lag zo afgelegen allemaal, zelfs zonder telefoonverbinding, dat je er echt even helemaal tussenuit was. Geen lawaai om je heen, alleen maar rust.
Toen we aankwamen bij de lodge kregen we direct een heerlijke lunch voorgeschoteld waarna we ook direct onze eerste game drive hadden. Ook dit was geweldig, We zagen al direct leeuwen! Hoe mooi is dat! De game drive duurde ongeveer van 4 uur ’s middags tot 7 uur ’s avonds. Ook na deze drive kregen we heerlijk avondeten waarna we op tijd naar bed gingen aangezien de volgende game drive om half 7 ’s ochtends zou zijn. Hier kon ik niet op wachten, ik had daar zo veel zin in!

De volgende ochtend was het dus opstaan om 6 uur, douchen en de auto in. Onze ranger had heerlijk koffie/thee meegenomen, zodat we halverwege een koffiepauze konden nemen. Ook deze drive was uiteraard weer geweldig. We hadden neushoorns, olifanten en een cheeta gezien! Allemaal fantastisch dus!
Hetzelfde als de dag ervoor kregen we na de ochtend drive een heerlijk ontbijtje, waarna we eigenlijk de middag even voor onszelf hadden. De middagdrive begon pas weer om 4 uur. Ik had in die tussentijd met mijn vader even een heerlijke massage genomen aangezien er ook een spa bij de lodge was. Hier zegt Marlies natuurlijk geen ‘nee’ tegen en heb ik me heerlijk laten masseren. De rest van de middag heb ik lekker in het zonnetje gezeten en gewacht tot de game drive van 4 uur. Uiteraard kon ik ook hier weer niet op wachten.
Nou ik kan het blijven zeggen, maar ook deze drive was weer geweldig. Buiten dat we weer heel wat olifanten en neushoorns hebben gezien was de natuur ook prachtig.

Na deze game drive kregen we wederom weer een heerlijke avondmaal voorgeschoteld en na een drankje op het buitenterras gingen we weer naar bed om de volgende ochtend onze laatste drive te doen.

Bij deze drive hebben we heel veel geluk gehad. In het begin van de drive zagen we een luipaard. De ranger zei dat we heel veel geluk hadden dat we deze zagen, omdat er niet heel veel luipaarden in het gebied leven en ze dus heel erg verspreid zitten. Hij bleef voor zo’n 5 minuten voor onze auto wandelen waardoor m’n vader super mooie foto’s ervan heeft kunnen maken en ik heb alles gefilmd met mijn GoPro camera. Een super herinnering om terug te zien. Ook tijdens deze drive hadden we weer heel wat olifanten gezien met zelfs een baby’tje. Super schattig!
Op een gegeven moment was het dan toch echt weer tijd om terug te gaan naar de lodge, te ontbijten, spullen te pakken en terug gebracht te worden naar de main gate. Ik zei direct tegen mijn ouders: “Als ik nog tijd en geld over heb aan het einde van mijn stage periode, wil ik zeker nog terug daar naartoe!”. Zo mooi was het!

Nu ben ik dan weer terug in Bronkhorstspruit. Het gewone leventje gaat morgen weer beginnen. Ook wel weer leuk om alle kinderen te zien natuurlijk, maar het was gewoon zo fijn om even weg te zijn van alle drukte.

Pap en mam, nogmaals bedankt voor deze super gezellige week met alle mooie ervaringen die we gezien hebben. Over een paar weekjes ben ik weer thuis en dan kunnen we weer lekker van elkaar genieten. Ik vond het heel fijn om jullie weer even te zien, dat geeft me toch weer even wat energie.

Tot het volgende verslag!
Liefs,
Marlies

  • 13 April 2014 - 13:48

    Karin Bolderink:

    Lieve Marlies, wat fijn dat jullie het zo heerlijk
    hebben gehad. Leuk hè safari. Altijd prachtig
    maakt niet uit hoe vaak je gaat.
    Nog veel plezier daar en hele dikke kus!!

  • 13 April 2014 - 17:05

    Opa En Oma Niehot:

    Lieve Marlies,Fijn te horen ( Lezen ) dat je lekker genoten hebt,en dat met je ouders.Nu alleen zal je Colin nog even moeten missen. Konden jullie dit samen maar eens over doen he ?????Nu weer hard er tegen aan,want de vakantie pret is weer voorbij.Maar het werk vind je leuk,dus zal deze week ook wel weer snel voorbij gaan.Alles wat je meegemaakt hebt,kunnen ze je niet meer af nemen.De vriendinnen thuis zullen wel een beetje jaloers op je zijn.Je verslagen zijn zo goed,dat we er zelf ook een beetje bij zijn.Dikke knuffel.opa en oma Niehot.xxxxx

  • 13 April 2014 - 21:21

    Papa:

    Lieve Marlies,
    Voor ons was het ook een geweldige week. We hebben zelf kunnen zien hoe goed je met je werk bezig bent onder niet altijd makkelijke omstandigheden. Bovendien denk ik dat je als een zelfstandige vrouw terug komt nu je ook samen met je medestudenten een huishouden(tje) moet runnen. De safari was in een woord geweldig om samen te beleven en het heeft jou hopen we weer voldoende energie gebracht om de laatste weken van je stage goed af te ronden. Dan weer lekker naar huis!!!
    We zijn erg trots op je en kijken al uit naar de dag dat we je op Schiphol kunnen verwelkomen.
    Dikke kus en tot gauw, pap & mam.

  • 21 April 2014 - 11:11

    Jeanine Van Duurling :

    Om jaloers op te zijn: zo veel gezien in t fijne gezelschap van pap en mam,
    Veel te kort natuurlijk, maar voor je t weet is t eind mei, en dan wordt t ook toch nog lastig om dit leventje af te sluiten, lijkt me zomaar!
    Voorlopig nog even genieten van z Afrika!
    Tot n volgend verslag, knuffel nine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 10413

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 12 Juni 2014

Stage in Afrika

Landen bezocht: