Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Marlies Stumpf - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Marlies Stumpf - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Blijf op de hoogte en volg Marlies

18 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Bronkhorstspruit

Ik heb het al zo vaak gezegd, en ga het gewoon nog een keer zeggen. De weken zijn echt voorbij aan het vliegen op dit moment! Waarschijnlijk komt dit ook doordat we de afgelopen weken heel erg druk geweest zijn met van alles en nog wat repareren hier op Sizanani, en in de weekenden maken we nog steeds veel leuke uitjes.

Afgelopen vrijdagochtend ben ik samen met Marthe naar Johannesburg gereden om haar nichtje op te halen. Die blijft een maand op Sizanani om wat vrijwilligerswerk te doen en daarna gaat ze zelf nog rondreizen. Weer iemand bij het gezelschap.

Afgelopen zaterdag waren we bij Marthe uitgenodigd voor een lunch braai. Op vrijdag was namelijk de vriend van Marthe jarig, en zij zelf was op zondag jarig, dus wilden ze het gezamenlijk vieren onder het genot van een heerlijke bbq. Sinds een week of twee hebben we ook weer voor het eerst de zon gezien. Zo heb ik dus zaterdagochtend eerst heerlijk genoten van het zonnetje in onze eigen tuin. Het voelde echt heerlijk om weer even lekker te ontspannen in het heerlijke weertje met een lekker muziekje in mijn oren.
Rond een uur of 1 gingen we richting Marthe en hebben we daar heerlijk gegeten. Die avond was ik echt super rozig van het zonnetje en ben dus niet te laat gaan slapen.

Afgelopen zondag zijn we met het hele gezelschap (inclusief Marthe en haar nichtje) naar Harbeespoort geweest. Dit is een plaatsje op ongeveer 1,5 uur rijden vanaf hier met een super mooie omgeving en ook een soort van grote markt. Dit is wel heel erg toeristisch, maar toch was het leuk om te zien. Wederom was het weer om te genieten en ook hier hebben we een heerlijke dag gehad. De markt was super groot, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de markt in Johannesburg vele malen leuker vond. Hier gaan we ook zeker nog een keer terug om wat leuke spulletjes te kopen (zowel voor mijzelf als voor anderen uiteraard).

Komend weekend ga ik samen met Nicky, Anne en Timeá naar Drakensberg. We zullen vrijdagochtend op tijd vertrekken aangezien dit ongeveer 6 uur rijden is hier vandaan. We zullen dan zondag aan het einde van de middag weer terug komen. Dit is ook een heel mooi natuurgebied waarbij je zowel met de auto als lopend mooie tochtjes kunt maken. Uiteraard gaat mijn camera mee en jullie zullen de foto’s wel zien verschijnen op Facebook.

Het weekend erna komen Rieneke en Melanie van mijn school al hier aan! Ze landen op zondag de 30ste van Maart en zullen hier dan ongeveer even lang als ik blijven. Hun laatste dag is op 24 Mei en mijn laatste dag is op 28 Mei. Ik heb van ze gehoord dat ze super veel zin hebben om deze kant op te komen dus het zal met hun ook zeker een gezellige tijd worden.
Twee weken nadat zij hier gearriveerd zijn, komen mijn ouders een weekje hier naartoe! Ik kijk hier erg naar uit! Uiteraard mis ik ze enorm ondanks dat ik het hier heel erg naar mijn zin heb. Het is gewoon fijn om dan even een weekje met hun samen te zijn. Ook ga ik met mijn ouders een safari trip maken dus ook hiervan zullen wel foto’s op Facebook verschijnen.
Nadat mijn ouders geweest zijn heb ik nog maar 6 weken stage. Zoals ik al zei, de weken vliegen echt voorbij op dit moment.

Met alle kinderen gaat het ook prima hier. Ik zie nog steeds heel veel vooruitgang bij ieder kind wat ik behandel. Als voorbeeld de jongen waarmee ik oefen dat hij zo veel mogelijk zelfstandig rechtop kan zitten. In de eerste paar weken telden we in secondes om te kijken hoelang hij het volhield. Nu tellen we al in minuten! Zijn record tot nu toe is 9 minuten. Ik vind het zelf geweldig om deze vooruitgang te zien en ik merk ook dat hij het zelf heel erg leuk vindt om deze uitdaging te hebben.

Een andere jongen die ik een aantal keer in de week behandel had als een doel dat hij liggend op de grond zijn armen zelfstandig naast zijn lichaam kan neerleggen zodat hij netjes recht kan liggen. In het begin moest ik hem nog helpen om zijn armen op een bepaalde plek te krijgen, nu kan hij dit volledig zelf!

Een andere jongen waarmee ik onder andere kracht train in zijn beenspieren, zijn buikspieren en het oefenen om in en uit de auto te klimmen gaat ook al zo goed vooruit. In de eerste paar weken deed hij er erg lang over om in en uit de auto te komen. Nu was de vraag vanuit Marthe om te dit zodanig te oefenen zodat hij dit wat sneller kan wat dan ook weer handig is voor bepaalde tripjes (zoals naar de kerk) dat men niet zo lang op hem moet wachten. De afgelopen twee weken is hij hier al veel handiger in en gaat het ook super snel. Hij weet nu precies waar hij zich kan vastpakken, dat hij knie voor knie de auto in moet klimmen en dat hij dan op zijn stoel kan gaan zitten. Ik ben zo trots op hem!

Zoals jullie misschien merken gaan alle kinderen dus nog steeds vooruit qua lichamelijke activiteiten. Het zou heel erg fijn zijn als iemand verder kan gaan op het moment dat ik hier klaar ben, alleen kan ik er natuurlijk niet vanuit gaan. Laten we op het beste hopen.

Tot het volgende verhaal!
Liefs,
Marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 10459

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 12 Juni 2014

Stage in Afrika

Landen bezocht: