Alleen - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Marlies Stumpf - WaarBenJij.nu Alleen - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Marlies Stumpf - WaarBenJij.nu

Alleen

Blijf op de hoogte en volg Marlies

31 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Bronkhorstspruit

Op dit moment zit ik alleen in mijn onderkomen. De twee huisgenootjes die ik heb zijn dit weekend weg voor een trip en zijn vanmiddag rond 2 uur vertrokken. Daar zit ik dus, moederziel alleen.
Maar ik zal het vast overleven ;-) Een avondje alleen vertoeven is ook niet erg.

Ik heb net met Marthe (de Nederlandse werkneemster op Sizanani) boodschappen gedaan aangezien ik nog wel wat eten nodig had voor het weekend. Alleen de planningen van de afgelopen dagen zijn nogal wat veranderd.
Normaal gesproken gaan er een aantal vrijwilligers (en ook Marthe) naar een aantal Townships om daar de ‘daycare’ te bezoeken die bij Sizanani horen. Het enige is dat er sinds 2 dagen een aantal strikes aan de gang zijn waardoor het erg onrustig is in die townships. Het is voor ons als blanke meiden niet verstandig om daarheen te gaan. Het bleek namelijk zelfs dat er iemand is overleden door een steniging. Best heftig dus.
Marthe en ik moesten dus nog wel even naar de supermarkt, maar toen hoorden we van werknemers hier dat het in het dorp ook een beetje onrustig was. Maargoed we moesten wel. We hebben even getankt, zijn naar de supermarkt gegaan en toen weer terug naar huis.
Ik heb dus ook voor de eerste keer hier auto gereden. Is echt onwijs wennen om links te rijden en dus ook aan de andere kant het stuur te hebben!! Alles is gelukkig goed gegaan.

Morgen aan het eind van de middag komen de 3 studenten uit Utrecht aan op Johannesburg dus ik ga met een ‘staff-member’ mee om deze meiden op te halen. Best gezellig dus en dan ben ik ook niet meer helemaal alleen.

Komende zondag hebben we met een aantal kinderen een uitje richting een hele grote tempel hier in het dorp. Het schijnt dan Chinees Nieuwjaar te zijn (of in ieder geval vieren ze het die zondag) en daar gaan we dus naartoe. Mijn fotocamera gaat mee dus daar zullen jullie vast foto’s van zien op deze website of op facebook.

Vandaag heb ik ook met Marthe het één en ander besproken met welke kinderen ik waarschijnlijk aan de slag kan gaan met het geven van therapie en wat ik kan gebruiken qua materialen. Het plan is om nog een week de tijd te nemen om de meeste kinderen goed te leren kennen en dan die week erna te beginnen met de therapie.
Uiteraard hou ik jullie op de hoogte.

Nou ik ga zo maar eens even lekker relaxen en vanavond een lekkere maaltijd voor mezelf in elkaar flansen. Dit zal pasta worden met een komkommersalade ernaast.

Liefs,
Marlies

  • 31 Januari 2014 - 16:19

    Colin:

    Tuurlijk kan jij dat! En een lekkere pasta maken voor jezelf moet ook geen probleem zijn! Goed om te lezen dat het wel goed gaat. Ondanks dat het wat onrustig is daar.
    Pas goed op jezelf! Kijk uit naar je volgende bericht!

    Dikke kus! Col

  • 31 Januari 2014 - 17:24

    Meimei:

    Ewa chee swa!
    Heftige shit maar leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Je vermaakt je vast wel, ben heel benieuwd hoe therapie geven daar gaat. Veel foto's maken! En veel plezier met Chinees nieuwjaar, grappig dat het daar ook gevierd wordt.

    Liefs

  • 01 Februari 2014 - 08:27

    Patricia Van Der Peijl:

    Hoi Marlies fijn om te horen dat het allemaal goed gaat! Maar wel heftig om te lezen dat het daar onrustig is pas goed op jezelf hoor!!
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen. Leuk om je zo te volgen

    Groetjes Patricia x

  • 01 Februari 2014 - 17:14

    Opa En Oma,:

    Wat leuk om al je belevenissente lezen,we denken zo vaak aan je,hoe je het daar maakt!zijn de,Hollandse meiden al aangekomen? We hopen dat je er een mooie tijd zult hebben en de tijd snel gaat,we blijven met je in contact,pas goed op je zelf met al die onrust in de buurt!!dikke pakkerds Vannoppen en oma,dag lieverd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 10417

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 12 Juni 2014

Stage in Afrika

Landen bezocht: