Dagje weg - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Marlies Stumpf - WaarBenJij.nu Dagje weg - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Marlies Stumpf - WaarBenJij.nu

Dagje weg

Blijf op de hoogte en volg Marlies

02 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Bronkhorstspruit

Vandaag zijn we met een paar jongens van Sizanani en de 3 nieuwe meiden uit Utrecht naar de Chinese tempel geweest om Chinees nieuwjaar te vieren. Het was een groot feest en er waren echt enorm veel mensen.
Toen we daar aankwamen was het al erg druk, maar aangezien alle jongens in een rolstoel zitten, konden we redelijk vooraan komen om alles goed te kunnen zien.

We zaten te wachten op een heel groot plein in de tempel op het begin van het feest. Toen gingen er opeens heel veel rotjes af (en ik hou zo van vuurwerk…NOT) en dat scheen de opening van het nieuwjaar geweest te zijn. Vervolgens waren er mannen die met zo’n draak over het plein liepen en een soort van show gaven. Het zag er allemaal erg mooi uit en iedereen was blij.
De kinderen vonden het ook allemaal erg leuk om te zien en op deze manier zijn ze er toch weer even een dagje tussenuit.

We waren ongeveer rond 1 uur weer terug op Sizanani en toen konden wij ook even lekker rustig aan doen.
We hebben heerlijk in het zonnetje gezeten en elkaar even leren kennen.
Deze meiden slapen nu ook in hetzelfde huis als waar ik slaap, dus ben ik niet meer alleen! Het is wel zo gezellig allemaal bij elkaar natuurlijk.

De 2 meiden die hier al zaten voordat ik er kwam komen morgenmiddag weer thuis van hun weekendtrip. Ik ben heel erg benieuwd hoe ze het hebben gehad.

Morgen moet ik weer rond half 9 beginnen en ik weet eigenlijk nog niet zo goed wat ik precies moet gaan doen.
Waarschijnlijk begin ik namelijk vanaf volgende week ‘echt’ met mijn stage en ga ik dus therapie geven aan bepaalde kinderen. Het zal dus voornamelijk de moeite waard zijn om juist de kinderen waar ik mee aan de slag ga deze week goed te leren kennen.
We horen het morgenochtend allemaal wel.

We hebben net met z’n 4en een heerlijke pasta maaltijd in elkaar geflanst en het was erg lekker. Het is altijd leuk om zo samen met elkaar te koken.

Nou ik ga nog even lekker op m’n laptopje wat dingetjes doen en maar niet te laat naar bed. Het was toch weer een druk dagje.

Liefs,
Marlies

  • 04 Februari 2014 - 08:44

    Opa:

    Leuk om op de hoogte te blijven van jouw ervaringen.Ik kijk alweer uit naar het volgende verslag!
    Je kookkunsten komen nu goed van pas,maar als je nog makkelijke recepten wil laat het dan maar weten.
    Dikke kus,
    Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 10466

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 12 Juni 2014

Stage in Afrika

Landen bezocht: